Capitalizarea de piață a Facebook a depășit, pentru prima dată în istorie, pragul de un trilion de dolari
Facebook a înregistrat o performanță istorică luni seara. Capitalizarea de piață a gigantului tech a depășit pragul istoric de 1 trilion de dolari.
Până în prezent, doar cinci companii din Statele Unite ale Americii au mai reușit această performanță. Pe lângă proaspăt intrata pe listă – Facebook, celelalte companii sunt Apple, Microsoft, Amazon si compania-mama a Google – Alphabet.
Gigantul social-media a reușit să atingă luni seara un preț al acțiunii cotat la nu mai puțin de 355,64 de dolari.
Acțiunile Facebook au crescut cu peste 4% după ce compania lui Mark Zuckerberg a câștigat în instanță un proces controversat, în care era acuzat că încalcă legile antitrust din Statele Unite ale Americii.
Succesul Facebook vine în ziua în care a câștigat în instanță două procese antitrust
Procesul antitrust al Comisiei comerciale federale din 2020 presupunea că Facebook a folosit practici anticoncurențiale ilegale pentru a-și menține monopolul pe piața rețelelor sociale.
Totuși, un judecător a constatat că FTC nu a furnizat suficiente dovezi că Facebook deține monopolul, prin urmare, a respins acuzațiile formulate de Comisie. Totuși, magistratul a spus că FTC ar putea depune o nouă plângere până pe 29 iulie.
„Deși instanța nu este de acord cu toate argumentele Facebook de aici, în cele din urmă este de acord că plângerea agenției este insuficientă din punct de vedere legal și, prin urmare, trebuie respinsă”, a punctat judecătorul, în favoarea gigantului tech.
Acțiunile Facebook au crescut cu peste 4% după decizia tribunalului.
De asemenea, aceasta nu a fost singura victorie înregistrată în justiție de Facebook. Un proces similar a fost respins luni de o instanță de judecată din Statele Unite ale Americii. Procesul antitrust a fost depus de 48 de procurori generali în decembrie 2020 împotriva Facebook. Și acest proces aducea celor de la Facebook aceleași acuzații.
Acțiunile au avansat cu 29% în acest an, după ce pandemia COVID-19 a sporit folosirea rețelelor sociale în întreaga lume. Pe fondul restricțiilor impuse în criza sanitară, oamenii au fost nevoiți să petreacă mult timp în case, timp pe care și l-au petrecut, după câte se pare, pe rețelele sociale, ale căror venituri au explodat în ultimele luni, după cum arată datele financiare publicate de mai mulți giganți social-media.